Blog: Kom bij ons niet aan

Blog bij de co-productie ‘Why Nobody Should Listen to Mozart‘

kom niet bij ons aan

Met vaststaande meningen over jongeren. Of ouderen.

KOH-Repetitie-6Via een vriendin hoorde ik over deze speelse en qua presentatie openliggende vorm van spelen met Opera. Een te gekke opera als je de inhoud bekijkt, echt onmogelijk als men een niet te lichtvoetig leven lijdt.

Na de auditie, die mij tot mijn verbazing toeliet, begon een paar een leuke en vermoeiende maanden in mijn bestaan. Heel verschillende en veelal eerlijke ontmoetingen met nieuwe gezichten; ervaren spelers of jonge mensen die met een opleiding bezig zijn. Die opleidingen gaan van decorbouwen tot zang en theater. Echt iets voor mij. Boeiend, vernieuwend en een uitdaging.

KOH-Repetitie-10orde in de chaos
Aan ons de mogelijkheid om in vele vormen en met eigen ervaringen en meningen een levendig stuk neer te zetten. Maar als Warre Simons en Sjoeke-Marije Wallendal er niet geweest zouden zijn, was er niets dan chaos uit gekomen. Dankzij hun leiding en doel hebben we een leerzaam en verbazingwekkend stuk gemaakt. Ik vind deze twee mensen duizendpoten.

Als het publiek de oren open heeft, zullen de ogen open gaan voor de onverwachte en niet voor de hand liggende uitspraken en inzichten van oudere en jongere spelers

Bij ons moet niemand meer met vaststaande meningen over jongeren en/of ouderen aankomen. Wat een verscheidenheid aan menselijke gedachten. Gevoelens. Taalgebruik en ervaringen.

– Myrna Bokelmann (71 jaar)

speelt verschillende rollen in de voorstelling, waaronder dienstmeisje


 

Why Nobody Should Listen to Mozart speelt 9 en 10 april in het Young Ones Theater. Klik hier voor meer info en kaartverkoop.